V dnešní digitální době je online marketing nezbytnou součástí každé úspěšné firmy. Dříve byly sociální sítě využívané především jako komunikační prostředek mezi uživateli, ke sdílení vzpomínek, fotek, videí atd. Doba pokročila a s ní také využití sociálních médií. Facebook společně s Instagramem se staly velmi oblíbenými prodejními kanály. Můžete své zákazníky přimět nakoupit vaše produkty nejen díky výkonnostním kampaním, ale také díky pravidelné aktivitě na svých profilech. Dalším populárním reklamním nástrojem se začíná stávat také síť LinkedIn. 

Profesní síť LinkedIn, znáte?

Síť LinkedIn je celosvětově největší profesní síť, která slouží ke komunikaci a vytváření obchodních vztahů. Objevuje se tu velmi sofistikované publikum, jako jsou manažeři, CEO, HR, neboli lidé, kteří jsou zároveň “decision makeři”. Kdo že? Decision maker je člověk, který rozhoduje o nákupu. Pro firmy a podnikatele má tato síť několik výhod, které z něj dělají velmi důležitý nástroj marketingu. 

Konkurenční výhoda? To rozhodně!

Díky nutnosti vyplnění veškerých informací na svých profilech zajišťuje LinkedIn propracované cílení na relevantní publikum. Někteří lidé dokonce přestali používat sociální sítě jako Facebook a Instagram, a tak je nemožné toto publikum zachytit. Naopak vidí větší potenciál v této profesní síti, a proto můžete tohoto uživatele “chytit” právě tady. Stejně jako Facebook a Instagram, také LinkedIn jde ruku v ruce s ostatními propagačními nástroji. Kombinací většiny reklamních nástrojů zajistíte své firmě požadovaný úspěch a návratnost. Navíc má tato síť vysoký organický dosah. 

LinkedIn je určen pro všechny cílové skupiny, nejvíce se však hodí pro B2B trh. Setkáte se zde s lidmi, kteří hledají spolupráci s jinými firmami nebo potenciálními zákazníky. Pokud se vaše firma zaměřuje právě tímto směrem, může pro vás být LinkedIn skvělým doplňkovým nástrojem k propagaci

V čem se liší od Facebooku a Instagramu?

LinkedIn reklamy mají stejné možnosti cílení jako mají výkonnostní kampaně na Facebooku. Můžete zde sponzorovat své příspěvky na profilu, vytvořit kampaně na proklik nebo také na konverze. Za konverze se považují potenciální kontakty, nákup, přidání do košíku, webové konverze nebo uchazeči o pracovní příležitost. Optimalizace kampaní je velmi podobná optimalizaci na Facebooku.

Výrazný rozdíl je především v ceně za reklamu. LinkedIn je považovaný za jeden ze sofistikovaných reklamních nástrojů, a také tomu odpovídá cena za provozované reklamy. To však není důvod k odmítnutí, jelikož cena reklamy + potenciál této platformy vám v rovnici dá zaručený úspěch. 

A jak s platformou začít?

Pro začátek bude stačit, když si vytvoříte firemní profil, na kterém budete pravidelně přidávat příspěvky. Zveřejňujte články, dění ve firmě, volné pozice, zajímavosti z oboru apod. Nesoustřeďte se však na počty reakcí u příspěvků, nýbrž to pojměte jako pomůcku pro uživatele, kteří vás mohou na LinkedInu vyhledávat a zjišťovat o vás dostupné informace. Následně přejděte k placené inzerci například sponzorovanými příspěvky nebo rovnou výkonnostní kampaní. Ke správě kampaní vám může pomoci LinkedIn Campaign Manager. 

Potřebujete pomoct s inzercí na LinkedIn? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám pomůžeme.