Jednoduché slovíčko, a v dnešním světě marketingu tak oblíbené. Influencer. Už jste o nich slyšeli? A víte také, co je to Influencer marketing? Pojďme se na to společně podívat.

Influencer je alfou omegou celého Influencer marketingu. Jedná se o soukromé osoby, které mají vliv na konkrétní a specifické publikum. Svým chováním a vystupováním ovlivňují do značné míry jejich chování. Oslovení publika probíhá pomocí Instagramu, YouTube, Facebooku a jiných platforem. Není pravidlem, že tyto osoby musí být herci, zpěváci nebo jiné celebrity. Dokonce neplatí, že počet fanoušků je důležitý. Mnohokrát je efektivnější spolupráce s influencerem, který není tolik známý a nemá velkou fanouškovskou základnu.

Influencerů je celá řada. Rozdělují se dle počtu followers neboli sledujících na:

  • Nano influencer – počet sledujících se pohybuje v rozmezí od 500 až 1000 followers. Nízký počet sledujících však může přinést krásné výsledky díky intenzivním a hlubokým vztahům, které influencer má se svým publikem. Sledující mu věří. Tito influenceři pracují převážně s barterovým obchodem.

 

  • Micro Influencer – počet sledujících se pohybuje v rozmezí od 1000 až 10 000 followers. Také mají ještě poměrně silnou vazbu se svým publikem a dokážou je přesvědčit. U těchto influencerů do jisté míry opět funguje spolupráce pomocí barteru. 

 

  • Influencer – počet sledujících již přesahuje 30 000 a dosahuje zhruba 100 000 followers. S touto skupinou influencerů spolupracují firmy nejčastěji. Převážně se jedná o známé či slavné osobnosti. Dosah příspěvků a reakce na ně mají podstatně nižší než skupiny influencerů před nimi. Vzhledem k velkému počtu followers nedokážou udržet úzké vztahy se svým publikem. Oproti tomu dokážou zasáhnout mnohem větší část publika. Také si za ně již připlatíte. 

 

  • Celebrity – počet sledujících přesahuje 100 000 followers. Zde řadíme známé osobnosti, sportovce, herce a celebrity. Na svých sítích oslovují velké množství, proto se hodí na hromadné kampaně. Naopak míra zapojení je nižší než u předchozích skupin influencerů. Cenově se každý influencer pohybuje v jiné částce za spolupráci. Někteří mají pevně stanovené ceníky za své služby.

Influencer marketing využívá vlivné osobnosti k propagaci značek, služeb či produktů. V dnešním světě spousta firem využívá vlivu těchto osob pro zvýšení prodejů svých produktů, zvýšení povědomí o produktu nebo firmě a také pro budování silné značky.

V čem spočívá výhoda influencer marketingu? Lidé věří jiným lidem více, než značkám a reklamám. Touto cestou můžete oslovit publikum, které chcete za mnohem menší obnos peněz. Spolupráce většinou funguje buďto formou barterového obchodu, nebo pomocí placené propagace. 

Forma barteru – Influencer provede propagaci zdarma výměnou za váš produkt

Placená propagace – Influencer dostane od firmy produkty zdarma a také dostává zaplaceno za propagaci

A jak vyberete influencera vhodného pro vás? Vyberte takového, který má publikum s potenciálním zájmem o vaše služby či produkty. Také záleží, na jaké sociální síti chcete své služby a produkty propagovat. V neposlední řadě je třeba si říct, kolik finančních prostředků hodláte do této formy marketingu vložit.

Potřebujete pomoc s marketingem? Chcete vyzkoušet Influencer marketing pro zlepšení svých reklam? Nemusíte na to být sami. Kontaktujte nás a my vám s tím rádi pomůžeme. 

Tým Konver